avsmak

Jag har gått och blivit tjock.
Sådär så att jag vantrivs med det.

I fredags sprang jag ju runt på stan som en skållad råtta på jakt efter byxor. Jag gav mig exakt en timme att göra detta på så att jag skulle hinna med övergång på bussen. Tidsoptimist ibland och jodå, jag lyckades komma på bussen inom en timme. Bra gjort av mig. Med mig hade jag  tre par byxor. Ja, 3 par. Och alla i den där storleken jag brukar ha. Jag ska nog säga brukade, för dem var... ve och fasa ... lite för små. 

Ehhh, whatta fuck! det var ju bara att inse faktum med hjälp av både måttband och våg att storleken jag brukar ha inte är den jag har nu. Varken måttbandet eller vågen ljög för mig. Spegeln hade säkert gjort det om jag hade fått upp den igen efter omtapetseringen. Nu känns det mest som att den får stå i skamvrån ett tag till. Så... jag vek ihop byxorna och stoppade in dem i skåpet. För det är ju liksom den storleken jag har... annars.

Lite deprimerad blev jag ju. Nog för att jag visste att jag skulle gå upp lite i och med att jag fimpade för två månader sen. Jag har ju märkt av det där lite redan. Men inte såhär. Jag som hatar att köpa byxor annars. Tror ni det här bidrar till mer shoppningsug? Nä. Skulle inte tro det. Än mindre att få den där förbannade spegeln på plats. Varför skulle jag vilja se på skiten också? Känner bara mest avsmak till min egna person just nu. Tyvärr har jag ju insett att istället för att röka på min ångest så matar jag den. Skit också.

Nä. Underlättar det ju inte att jag fortsatte med skräpmat och halvfabrikat efter renoveringsomgången på tre veckor när jag knappt var hemma. Får ju skylla mig själv litegrann.

Måste bli ändring på skiten. Jag får väl sätta beach -09 som mål. Bli strandsnygg. Även om jag inte vistas på sandstränder.

*ledsen gubbe*

Kommentarer
Postat av: Helena

Skitsamma att du har gått upp i vikt! Du har ju slutat rökt för bövelen :D Det är inte fy skam det inte :) U go girl! :)



KRAM

Postat av: Jessie

Jag håller helt klart med föregående talare. Det är det BÄSTA du kunnat gjort för dig och din kropp!!!! Sen är det vetenskapligt bevisat att förbränningen stannar av 10% när man slutar röka.. vilket skulle kunna innebära att man kan gå upp i vikt även om man inte tröstäter.....

Du är en kämpe... din kropp njuter och mår bra nu, låt även ditt huvudbry göra det!

2009-03-16 @ 08:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback