Globen ikväll

Så sitter jag hemma igen. Lämnade ett iskallt Stockholm bakom oss för den här gången. Blev avlämnad av Pojken på vägen hem för hans del. Han hade två vänner med sig i bilen, annars hade han ju stannat till imorgon. Varför jag inte följde med? Verkligheten knackar ju liksom på emellanåt och då får man se till att beta av allt det där man inte vill när man kan. Tråkigt men sant.

Globen ikväll ja
.
Testament, Megadeth och Judas Priest.

Just i den ordningen. Synd. Hade velat se mer med Testament än de futtiga halvtimmen som de fick leverera idag. Megadeth hade jag klarat mig bra utan faktiskt, och många andra tyckte som jag. Att det fattades något på nåt sätt.

Och Judas Priest... Rob Halford... vad kan man säga? JP är JP liksom. Halfords röst är alldelles för stor för lilla Globen. Och hur man vänder och vrider på saken så kan de aldrig spela låtar som ska tillfredsställa alla. Det är ju 35 år av musik som ska bantas ner till ca 2 timmar. Inte världens lättaste uppgift. Så det fanns låtar som jag inte fick höra den här gången. Sen får vi se om det kommer fler tillfällen. Han är ju inte direkt ung längre. Ändå har/hade han mer energi ikväll än vi fyra som hade letat reda på sittplatser för att orka med kvällen. Efter torsdagens och fredagens stående och flängande så är både fötter och rygg ganska möra. Så man måste faktiskt ge Halford en eloge för det han faktiskt gör. Vad är han... sjutti? Orkar inte kolla upp det just nu, men ni fattar vad jag menar vad?

Två tröjor fick jag med mig i allafall. T-shirt och zip hood. Nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback