helgen är slut och kattprat

Måndag. Måndagmorgon och Pojken har hoppat in i sin bil och brummat iväg för länge sen. Han uppe med tuppen för att komma hem i tid innan jobbet. Jag inte tycka om när han åker. Inte tycka om alls. Tråkigt som fan. Men det är ju en nackdelarna med distansförhållande. Nu är det ju inte så långt till nästa gång igen. Ska ju ses i helgen igen.

Söndagen försvann av bara farten. Bror dök upp i lördags som planerat och blev kvar en stund in på söndag. Vi gjorde inte så mycket. Pratade en del. Tittade på TV och åt. Så var vi runt och åkte fram och tillbaka mellan ändorna i stan. Blev att inhandla saker till missarna som ska komma hem snart. Men oj vad dyra saker det finns till våra fyrfota vänner. Det sjuka är ju att folk betalar för det också. Sjukt. Nu hittade jag ju en relativt billig klätterträd. Jaa, blev att inhandla en sån som de är vana vid. Divan hade aldrig en. Sen skulle hon väl inte ha haft nåt med den att göra heller misstänker jag. Nåja. Innan vi åkte iväg så frågade Bror om varför jag ska köpa nytt, om jag inte sparat på Divans grejer. Hmmm... att spara en väl använd kattlåda kändes inte direkt som en bra grej. Klöspålen var sliten. Det jag faktiskt har kvar är klosaxen.

Idag är det måndag, igen. Ska sätta mig ner med telefonen snart och ha kattprat. Planera. Diskutera. Boka tider. Och så vidare. Sen får vi se om jag ska flaxa över till andra sidan stan och landa i en soffa eller ej. Får vänta tills fröken i fråga kommit upp på fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback