katt-dag

Som jag nämnde innan så skulle jag se på en liten kattherre och sedan se om jag skulle bli godkänd som adoptivmamma. Jag är godkänd som adoptivmamma men jag blir inte det till nämnda kattherre utan en annan herre som kommer att flytta hem till mig tillsammans med en kattdam. Ja... en kattherre på en hemsida blev till två andra hemlösa katter istället. Ena från katthemmet och den andre var vi och titta på i ett jourhem. Så det kan gå.

Jag fick inte med mig någon av dem hem. Det fungerar inte så. Utan det ska gås igenom regler och så vidare. Det ska preliminär tingas, sedan har man 3 dygns betänketid för att efter det ringa och meddela om man ska ha dem eller ej. Därefter får man sen hämta dem och papper ska skrivas på och så vidare. För att det sedan blir en ganska intensiv telefonkontakt för att se hur de anpassar sig och så har man genom det här stället två veckors ångervecka. Om det nu inte skulle fungera så kan de ta tillbaka katten/katterna. Jag tycker denna procedur är bra, även om lite komplicerad. Genom att ha den så kommer de oseriösa spekulanterna att falla bort av sig självt. Bra det. För katterna behöver ju nya seriösa hem.

Lägger upp länk efter att jag varit och skrivit på en massa papper och fått hem mina nya skyddslingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback