kattfunderingar

Jag tittar runt på/i olika katthem idag.
Lurviga hårbollar med mer eller mindre galen blick tittar tillbaka på mig.

Kanske hittar jag en kattpojke eller kattfröken att hämta hem.
Kanske det blir en av varje?
Så många att välja mellan och så många liv som behöver en chans i livet.
För många får aldrig chansen.
För många tappas bort på vägen.

Jag har allvarliga kattfunderingar.
Saknar min lilla Diva.
Kan nästan känna henne bredvid mig i sängen.
Hur hon kommer fram och nosar på mig och suckar och gör sina små ljud för att sen lägga sig i armvecket.
Men det finns ingen där.
Och saknaden river stora hål i hjärtat.

Det har nästan gått två år.
Två år har det tagit tills jag nu är redo för ett nytt liv i mitt liv igen.

Imorgon ska jag ringa och se vad som krävs för att få adoptera.
Imorgon ska jag ringa några samtal.
Jag hoppas på att det ska räcka med ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback