vinter än II

Uppe med tuppen igen. Klockan och telefonen envisades med att tala om för mig att det var dags att kliva upp och ta sig till dag två i utbildningen. Undrar om inte dem hade en inbördes tävlan om att låta mest också, bara för att jävlas med mig för att jag ändå snoozade en stund. Men hey, jag kom upp i allafall. Jag la mig relativt tidigt igår, sådär tidigt som jag nu vågade utan att riskera att vara färdigsoven mitt i natten. Tror ni inte att jag gjorde det ändå? Låg och frös och hade mig tydligen. (Håller jag på att bli sjuk??) Slutade med att jag tog på mig Pojkens täcke också och lyckades somna om till slut. Hade det varit en vanlig ledig onsdagnatt hade jag ju klivit upp och gjort annat istället.

Pratade med Rockern om en del saker igår. Saker som vi båda går runt och fundelurar på under nådens år 2009. Om det här med fokus. Att ha en tanke åt gången och det här med att det faktiskt inte är normalt att ha en massa funderingar, osammanhängande funderingar, studsande runt i skallen samtidigt. Att fokusera på en sak i taget är ju så svårt. Att tänka klart en tanke innan man börjar med en ny är ganska främmande för många av oss. Att göra en sak i taget. Att faktiskt göra det man satt sig in i att göra borde inte vara så svårt, eller hur? Att vara sådär lätt distraherad är inte så bra ändå. Inte heller tvärtom, där man blir mer eller mindre manisk och håller på tills man stupar utan hänsyn till saker runt omkring. För att ändå inte avsluta det man håller på med för att man tröttnar innan man är klar. Eller det där att skita i saker och ting av ren tristess eller för att man vet att man ändå får göra samma sak igen och igen och igen. En dag hit eller dit spelar väl ingen roll. När borden blir till måsten som blir till saker man inte gör för att det gått för lång tid. När man inte tar tag i saker för att man inte orkar göra det helt enkelt. Och ja, jag sammafattar en massa samtal med Rockern i det här stycket. Men gårdagens samtal berörde det mesta faktiskt... ja, funderingar som studsar runt som sagt. Sen är det upp till er att avgöra vem av oss funderar på vad... *ler*.

Jag är inte gjord för mornar. Eller, jag är inte van vid mornar kanske? Jag var helt slut efter dag I (igår), vilket jag redan visste att jag skulle vara. Jag är inte van vid att ha heldagar dagtid. Hur fan ska jag orka med dag II? Jag får väl göra som igår. Bjuda på mig själv. Vara en glad social jävel. Ja, jag skrev ju redan igår att jag är bra på att låtsas. Sen ska jag sova när jag kommer hem, för att panikvända på dygnet igen till imorgon.

Nä. Ut och göra Kung Bore sällskap igen.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Funkar du likadant nu som förr så är du inte gjord för mornar. Du mår bäst av att sova bort dem. =)



Intressant diskussion om tankar och funderingar. Mycket tuggbart i den.

2009-03-12 @ 18:14:30
Postat av: hRaven

Sol: Det finns ju en risk för det där med att det är som förr med mornarna, men jag har blivit bättre på dem... faktiskt. ler



Visst är den. Mycket sånt blir det ju emellanåt. Tyvärr så har vi ju fler funderingar än svar.

2009-03-12 @ 19:20:15
Postat av: ~Sol~

Fanns det svar på funderingarna hade man ju inget att diskutera. ;)

2009-03-15 @ 11:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback