ååh, vad pigg jag är... inte!

Finn ett fel med den här bilden? Hittade du den? Nehej? Ska jag avslöja? Jag. Jag är vaken nu. Borde ligga och krama kudde än. Men en del av mig tyckte att det var en bra idé igår att ta tvättiden först på morgonen. Det var igår det. Idag, när klockan började ringa, tyckte jag inte alls samma sak. Då tyckte jag nog mest att jag var den mest inkompetenta människa på denna jord som borde ha fattat att jag inte kommer att vara pigg åtta på morgonen idag. Nåja. Tvättdags var det i allafall. Tvättdags är det i allafall. Stort behov av att få rent en del saker.

Och katterna är i sitt esse just nu. Bus både högt och lågt. Fan, de borde ju vara hur trötta som helst av att ha väckt mig och busat runt vid halv fyra? Typiskt va? Matte-får-inte sova leken som är så rolig. Men men. Det går väl över det med tids nog? Hoppas jag. Kattungar än ju. Faktiskt. Skulle verkligen behöva få deras klor klippta. (hintar lite åt andra sidan stan och hennes väninna som är bra på sånt Bjuder på kaffe om inte annat hinns inhandlas? *hinthint*... undrar om det funkar?)

Kaffe.Vad skulle jag göra utan denna livselixir? Hur skulle jag kunna vara utan denna svarta härligt doftande nektar? Just nu inte så mycket. Har hört talas om att man kan vänja sig av med det också. Kanske skulle vara bra det med. Men just nu... nej. Verkligen inte.

Jag kom ju på varför det var en bra idé att bli tvungen att gå upp nu. Imorgon. Ja. Jag ska upp tidigt imorgon. Då kan det ju vara en bra idé att försöka vända på dygnet något? Även om jag just nu mest vill bara lägga mig igen. Krama kudde och snarka bort dagen en stund. Men det går ju inte om jag nu ska ta och börja arbeta på vanliga dödligas tider snart också. Då blir det så här mest varje dag. Vad har jag gjort? Hehe... näää... inte ska jag vara sån heller. Blir hur bra som helst det där. Sen. Inte nu. Inte idag. Idag är jag mest bara trött. Men rent ska det bli. Sen kanske jag blundar en stund till. Om det går för sig. Märks. Om nån timme.

Kaffe var det ja. Men först byte av maskiner. Men jag ska inte klaga egentligen. Jag kunde ju faktiskt vara tvungen att tvätta dem för hand om jag hade levt för hundra år sen. Så man ska väl se det positiva i det här med? Jaa?

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Hahahaha, det ska mycket till att man ser det positiva i att behöva gå upp på morgonen när man är så trött att ögonen behöver tejp för att hålla sig vakna. =P



Men i övrigt håller jag med dig. Om man väljer att se allt negativt eller utan känsla blir livet mycket jobbigare/tristare. Du kommer klara det galant när du väl vant dig. =)

Postat av: hRaven

Sol: Svårt ja, men ibland måste man ju för att man ska orka med att hålla sig vaken. Vanesak har jag ju fattat. Kommer det också.

2009-05-20 @ 12:17:16
Postat av: Ladyn

hinta på du :P jag kommer gärna.. dock lite bökigt med att åka över hela stan för att hämta upp Rocker osv, framförallt när man har kasst med bensin, men det ska nog gå att lösa på nåt vis, klipper mer än gärna klosingar på småtroll :)

2009-05-21 @ 00:26:18
URL: http://missullis.blogspot.com
Postat av: hRaven

ladyn: Jaa... synd, men det kommer ju fler tillfällen. Klor växer ju ut igen. Och kaffe kan ju alltid bjuda på om det är så... kanske köpa en kaka eller två :)

2009-05-21 @ 16:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback