orka?

Drygmorgon. Jaa, morgon. Relativt nyvaken ändå. Sover på medikament men har svårt att sova ändå. Jag borde inte ha några som helst problem med det egentligen. Medikamenten jag suger i mig på kvällen borde knocka mig till dagen efter. Men, nej. Inte jag nej.

Redan första nätterna med behovsmedicinenen Theralen så fanns det element i mitt sovande som inte borde finnas där. Att jag gnisslar tänder till exempel. Ska INTE vara så tycker man ju. Mixturen jag suger i mig är nämligen lugnande också. Tydligen inte tillräckligt. Sov gjorde jag ju, men trött som en gnu på dagen sen. Skam den som ger sig. Nya tag. Testa och det funkade ju. Tills igår typ. Igår vände jag och vred jag mig tills hjärnan gav upp. Ändå tog jag större dos än vad jag hade gjort nätterna innan. Sen väckte katterna mig nån timme senare och därefter hade jag svårigheter att somna igen. Typiskt. Drygt. Orka!

Så nu. Relativ nyvaken, på väg att hämta min tredje mugg kaffe och sådär smågrinig att Pojken börjar ta det personligt. Men hey, det tar TID för mig att vakna. Jag har förvarnat honom om det där. Jag har berättat om det här många gånger. Ändå blir det som det blir dagar som denna. Han glömmer bort det helt enkelt. Synd. Stressar upp mig för inget när det blir såhär. Sen att medikamenterna gör mig mer trögstartad än annars underlättar ju inte alls. Och han som försöker föra diskussioner med mig redan nu. Går ju inte. Det går ju liksom inte. Blir kortslutning i hjärnan. Blöö!

Nä. Drygmorgon. Hoppas bara att det går över snart. Funkar ju inte annars. Har saker att göra idag. Ska vara social idag. Ska ut bland folk också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback