rastlös regn

Sitter inne och har tråkigt. Pojken jobbar eftermiddag den här veckan. Inte skoj alls. Föredrar förmiddagsveckorna om jag ändå ska vara här uppe. Hinner umgås mer. Och så är jag mindre uttråkad då.

Någon sa att jag kunde gå ut och ta en promenad. Lite svårt utan regnkläder eftersom det typ regnar från alla håll just nu. Det regnar på vardagsrumsfönstret och ändå har han balkong. Det blåser också, glömde visst nämna det. Sån där riktig vårväder. Antar att "hemma" har våren kommit lite längre än här uppe. Nu befinner jag mig ju inte direkt uppe i fjällen eller riksgränsen, men ändå. Ett par geografiska timmar kan göra enorm skillnad.

Försöker även komma ifrån min skaparklåda men utan framgång. Tycker verkligen inte om den här känslan. Överväger allvarligt att ta pengar jag egentligen inte har och inhandla ett berg med saker som jag inte har råd med som skulle behövas just nu. För husfridens skull om inte annat. Knäpp är jag ju redan, så det kan jag ju inte skylla på. Eller rädda mig från.

Jag vill göra saker. Jag vill MÅLA!!! Faen. Bilderna bara finns där. Sånadär bilder jag vill få ut på duk. Bilder som jag skulle kunna visa upp också. Bilder som jag själv vill se framför mig. Visa hur min hjärna funkar. Vilka bilder jag har inom mig. Saker som jag önskar jag kunde förmedla verbalt. Men när orden saknas får man använda sig av bilder. Men om man inte har möjlighet att uttrycka sig i bilder så slutar det med att jag sitter här rastlös och frustrerad. Och när jag är rastlös och frustrerad blir jag också irriterad till slut. Och det blir till att ingen, inte ens jag, vill umgås med mig.

Jag tycker synd om Pojken som får ta det mest akuta känslouttrycken för tillfället. Känns som om jag borde sitta i karäntan tills jag har saker under kontroll. För andras skulle om inte annat.

Imorgon är en annan dag. Kanske går det här över till dess. Annars får jag överväga att ruinera mig genom att inhandla allt det där jag skulle behöva för kreativiteten. Kanske också eller åka hem. Kanske blir både och. Hem och måla? Vem vet hur det känns imorgon.

Idag är det bara rastlös regn. Blöö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback