jag satsade allt och vann

Ett tag sen, 18/2 skrev jag följande under rubriken Tärningen är kastad:

"Jag vet ju att saker och ting sker av en anledning. Samtidigt som saker och ting har en tendens att ordna sig så som de faktiskt var menat att bli från början. Trots ångesten har jag lättare att andas idag.

Tärningen är kastad.
Nu väntar jag på reaktionen. "

Jag hade då under natten fattat ett beslut som fick saker och ting i rullning. Kalla det vad ni vill. Jag vet bara att jag där och då hade beslutat mig för att inte fortsätta med min tjänst jag hade då. Jag skulle tacka nej till en fortsätting och ta de konsekvenser som skulle komma upp efter det beslutet. Jag valde att spela ett högt spel med ödet och satsa allt på ett kort.

Allt eller inget.
Nu eller aldrig.

Och ja, reaktion fick jag ju. Den kom ganska snart efteråt.

Jag inser idag, tre månader senare, att det beslutet var exakt det jag skulle göra just då. Men oj vad jag våndades. Vände och vred på saken länge. Vågade knappt säga det högt till mig själv till en början. Men oj vilken lättnad det blev när jag hade bestämt mig. Jag valde livet. Jag satte igång en lång kedja av händelser som ledde mig hit jag är idag.

Nu, tre månader senare, när jag sitter hemma och är sjukskriven och jag har avslutat tjänsten jag hade och på väg in i något nytt från och med måndag. Från behandlingsassistent till att bli en annan sorts assistent. Känns bra. Känns väldigt bra. Så länge jag inte tänker på vem jag jobbar för sen. *ler* Jaaa... min blogg så låt mig vara kryptisk.

Jag satsade allt jag hade på ett kort genom att ta ett beslut som kom att förändra hela mitt liv.

Jag satsade allt och vann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback