snooZzzzzzz

Fattar inte! Blir ju nästan lite arg på mig själv idag. Jag var ju vaken. Jag var ju VAKEN när klockan ringde. Låg och tittade på solens strålar som letade sig fram bakom rullgardinen en stund. Läste sms. Men sen... poff. ZzZZZzzzZZzzz. av nån jäkla anledning. Vad är det för sätt? Stängde till och med AV klockan. Ingen snoozande sista timmen här inte. Här sov vi. Och katterna? Dem sov dem med. Ingen matte-får-inte-sova lek här inte. Nästan synd. Verkar ju behöva det emellanåt.

Fattar inte? Hur ska jag komma upp innan tuppen imorgon? Jag kan ju inte tävla med solen nu när den snart är uppe mer än mig emellanåt. Men å andra sidan. Jag kanske ska sova med rullgardinen uppe så jag får solhelvetet i ansiktet så fort den kommit över grannhuset. Kan ju vara en bra idé. Kanske? Eller så får jag göra sådär som förr. Ha två. Koppla in den andre i väggen bara för att vara säker på att jag kommer upp som jag ska. Viktig tid imorgon. En på dödligas morgontider, men jag ska inte klaga alltför mycket. Är ju en av dem... er... snart jag med.

Får väl hoppas på att katterna leker imorgon då. Att jag ska sova med rullgardinen uppe för säkerhets skull. Och ha TVÅ väckarklockor. DÅ borde jag väl komma uppe som man ska? Jaaa... borde. Ingenting är säkert i min värld.

Hmpf. Störande. Jag hade ju saker att göra idag. Det där jag sköt på igår. Ville ju ha det avklarat innan solen blev för varm. Men å andra sidan. Jag MÅSTE ju inte göra det jag tänkt att göra. Det handlar mer om att jag ska komma ut ur lägenheten. PLUS att jag kommer upp i någorlunda tid.

Nåja. Kan ju göra allt det där imorgon med. Men då kanske jag inte har nån lust istället. Men men... min fåfänga skriker av ren protest när jag ens tänker tanken att gå utanför dörren i dagsljus. Ungefär sådär illa att jag överväger att ha på mig en sjal bara för att dölja nåt som andra förmodligen inte ens ser. Fåfänga skrev jag ju! Nåja. Får väl ta det imorgon då, efter att ha fått hjärnan scannad och låtit mig åderlåtas. Idag kan jag ju ta telefonsamtalen jag skulle ha gjort innan folk gick på lunch.

Ännu en dag i min värld. Så bra då. Allt är som vanligt tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback