tomt hemma

Hemma. I mitt eget hem. Tomt och öde. Ingen Pojke, inga katter. Hur gick det till?

Lån av bil på morgonen för att få upp hyllor upp till Pojken igen. Jag skulle ju bara ner och kolla läget här hemma. Studera skörden av post och välja ut dem där som var av vikt. Tid till CT om ett par veckor. Försäkringskassan vill att jag ska kompletera saker innan de ger mig pengar. Typiskt, men inte särskilt förvånande, faktiskt. Tror jag tar dem på plats imorgon när kontoret öppnat på stan. Enklast skulle jag tro? Eller njae. Äh. Drygt är det i allafall.

Planen var att åka ner och vända. Jag skulle upp för en vecka till egentligen. Men med hyllorna i bilen så fick jag inte plats helt enkelt. Och hyllorna som skulle byta ägare och hem blev det inget av. Fröken ifråga svarade inte i telefon och Pojken hade bråttom upp igen. Lån av bil gör sånt. Nåja Kommer kanske en annan dag för bytet? Synd Hade vart nice att dona här hemma.

Risken fanns ju att jag skulle bli kvar här nere beroende på vad posten burit hem till mig gjorde att jag tog med mig datorn. Glad som fan för det är jag nu, i och med att jag blev hemma ändå. Nu har jag ju nåt att fördriva tiden med.

Tomt. Tyst. Ingen Pojke och inga katter.

Konstigt hur fort man vänjer sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback